loading...
آموزشگاه ارایشگری
الهام علیزاده بازدید : 66 شنبه 21 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  روش های فر کردن مژه آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش کراتینه مو، آموزش بافت مو ، آموزش فی کانتور  و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

فر کردن مژه ها می تواند چشم های شما را بازتر و روشن تر جلوه دهد. این فرآیند کمی خسته کننده است به خصوص اگر بخواهید از فرمژه های سنتی استفاده کنید. اما اگر استفاده از فرمژه را دوست ندارید، روش های دیگری برای فر کردن مژه ها وجود دارد که می توانید از آن ها در منزل استفاده کنید. چه بخواهید از فرمژه استفاده کنید یا از قاشق، مسواک یا دستان خود بهره ببرید، مجبور نخواهید بود روش های پیچیده ای را دنبال کنید. در این مقاله سعی می کنیم برخی از این روش ها را برای فر کردن مژه مرور کنیم. روش های دیگری نیز برای داشتن مژه های خوش حالت و فر وجود دارد، مانند اکستنشن مژه. برای یاد گرفتن این روش زیبایی فوق العاده محبوب ابتدا باید در یک آموزشگاه آرایشگری حرفه ای و معتبر ثبت نام کنید و سپس دوره آموزش اکستنشن مژه را با موفقیت پشت سر بگذارید.

روش اول: استفاده حداکثری از فرمژه

فرمژه را باز کنید و آن را در پایه مژه های خود قرار دهید:

فرمژه را در دستی که به آن تسلط دارید بگیرید. سعی کنید این ابزار را بالای چشم خود قرار دهید و آن را در پایه مژه ها بگذارید.

یک نکته مهم برای استفاده صحیح از فرمژه این است که قبل از فرمژه بر روی مژه های خود ریمل نزنید. مژه ها در این شرایط به هم می چسبند و ظاهر خوبی نخواهند داشت.
باید فرمژه را همانند قیچی در دست بگیرید در این شرایط بخش منحنی دار آن به سمت بالا و خارج خواهد بود.
مطمئن شوید که همه مژه ها داخل دهانه بین لبه های پایینی و بالایی فرکننده قرار دارند.

فرمژه را کمی فشار دهید و ببندید:

زمانی که فرمژه را در پایه مژه های خود قرار دادید آن را فشار دهید و مطمئن شوید بین دستگاه فرکننده هیچ پوستی از چشم شما قرار ندارد. فرمژه را نزدیک مژه ها قرار دهید اما آن را به آرامی بفشارید تا مشکلی برای مژه ها ایجاد نشود.

برای اینکه مطمئن شوید مژه هایتان به خوبی فر می شود فرمژه را برای ۵ الی ۱۰ ثانیه بسته نگه دارید.

فرمژه را به سمت پایین مژه ها ببرید و دوباره فشار دهید:

بعد از اینکه مژه های پایه را فر کردید، فرمژه را باز کنید و آن را به سمت پایین و مژه های دیگر ببرید. دوباره آن را ببندید، به آرامی فشار دهید تا بتوانید مژه های این قسمت را هم فر کنید.

باز هم مطمئن شوید که فرمژه برای حداقل ۵ ثانیه بسته می ماند. اینکار باعث فر شدن خوب مژه ها می شود.

فرمژه را در انتهای مژه ها قرار دهید و فشار دهید:

حالا فرمژه را به انتهای مژه های خود ببرید. آن را ببندید و به آرامی نوک مژه ها را فشار دهید.

با فر کردن همه قسمت های مژه می توانید ظاهر طبیعی به مژه ها بدهید و به باز شدن چشم ها کمک نمایید.

در نهایت روی مژه های خود ریمل بزنید:

بعد از اینکه فر کردن مژه ها را تمام کردید، یک الی دو لایه ریمل ضخیم کننده یا بلند کننده بر روی مژه ها بزنید. مطمئن شوید که نوع برس ریمل خود را درست انتخاب کرده و آن را جلو و عقب می برید تا حجم بیشتری به آن ببخشید.

ریمل هایی که ضد آب هستند به فر ماندن مژه ها در طول روز بیشتر کمک می کنند.

روش دوم: فر کردن مژه ها با قاشق

قاشق فلزی را برای چند دقیقه در ماگ آب گرم قرار دهید:

ماگ یا لیوانی را با آب گرم پر کنید. قاشق فلزی را در آن قرار دهید. اجازه دهید قاشق برای سه الی پنج دقیقه در آن بماند تا قاشق گرم شود.

از قاشقی که بسیار بزرگ است یا نگه داشتن آن در برابر چشم دشوار است استفاده نکنید. قاشق قهوه یا چای معمولا بهترین اندازه برای فر کردن مژه هاست.

به کمک انگشت مژه ها را به سمت منحنی دار قاشق ببرید و نگه دارید:

خوب حالا که قاشق را روی چشم قرار داده اید، مژه ها را با انگشت دست به سمت قسمت منحنی شکل قاشق هدایت کنید. مژه ها را برای ۱۰ ثانیه در این حالت قرار دهید تا فر شود.

در صورتی که می خواهید مدت زمان بیشتری فرمژه دائم داشته باشید می توانید روش لیفت و لمینت مژه را امتحان کنید اما این عمل را خودتان نمی توانید در خانه انجام دهید و حتما نیاز به گذراندن دوره آموزش لیفت و لمینت مژه خواهید داشت مگر این که با مراجعه به آرایشگاه از یک آرایشگر متبحر بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

به کمک ریمل فر شدن مژه ها را بهبود ببخشید:

بعد از اینکه مژه های خود را فر کردید، ریمل ضد آب بر روی آن بزنید تا مطمئن شوید این فرها کل روز روی مژه ها باقی می ماند. زدن چندین لایه از ریمل می تواند طول فرها را بیشتر کند و به آن ها حالت ضخیم تری ببخشد.

اگر بعد از ریمل زدن، مژه ها حالت بهم ریخته یا چسبیده داشتند، از برس برای شانه کردن مژه ها استفاده کنید.

روش سوم: گرم کردن مسواک برای فر کردن مژه ها

مسواک تمیزی را بردارید و در آب داغ گرم کنید و سپس خشک نمایید:

آب شیر را باز کنید تا داغ شود. سپس مسواک را زیر آن بگیرید تا دندانه هایش گرم شود. آب اضافی را از آن بگیرید. سپس آن را روی حوله بزنید تا خشک شود.

مطمئن شوید که از مسواک تمیز و استفاده نشده برای فر کردن مژه ها استفاده می کنید.

با مسواک مژه های خود را فر کنید و آن را در نوک نگه دارید:

بعد از اینکه مسواک گرم شد، به آرامی آن را در اطراف مژه ها قرار دهید. زمانی که به انتهای مژه رسیدید، مسواک را در برابر پلک قرار دهید و به سمت بالا ببرید تا فر شود.

به مدت ۱۰ ثانیه مسواک را در برابر پلک ها قرار دهید تا مطمئن شوید مژه ها به خوبی فر می شوند.<br />اگر مژه ها آنگونه که دوست داشتید فر نشدند، دوباره مسواک را گرم کنید و این فرآیند را تکرار نمایید.

کمی ریمل به آن بزنید:

بعد از اینکه مژه های شما فر شد کمی ریمل به آن بزنید تا این فرشدگی باقی بماند. از ریمل ضد آب استفاده کنید و دو الی سه لایه از آن را بر روی مژه ها بزنید تا ظاهر طبیعی تری داشته باشید.

منبع: deterland

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 119
  • بازدید سال : 745
  • بازدید کلی : 2,422